
Viking Redningstjeneste finner du i hele Skandinavia, og vi hjelper deg videre på veien hele døgnet. I flere situasjoner kan man være usikker på skadeårsaken, eller om det er behov for veihjelp. Uansett årsak kan du alltid ringe oss i Viking for å få hjelp med hva du bør foreta deg videre.
Ved å ringe oss på 22 08 60 10 (fra utlandet + 47 22 08 60 10) finner vi all informasjon vi trenger om din bil og dekning. Deretter hjelper vi deg med å kartlegge årsaken og behovet for videre assistanse, husk at vi hjelper deg uansett forsikring, enten om du har ansvar, delkasko eller kasko. I flere tilfeller hjelper vi deg over telefon. Kan skaden repareres på stedet sender vi en servicebil og en berger, som reparerer skaden på kjøretøyet på stedet. Servicebilene våre er godt utstyrt med verktøy og blant annet feilfyllingsapparat, reservehjul, vindusviskere, nytt bilbatteri til din bil med mer.
Hjelpen finnes alltid nærme med vår app
- Bestill veihjelp enkelt direkte i appen.
- Din GPS posisjon sendes til redningssentralen.
- I alvorlige tilfeller får du kontakt med SOS.
Oppgi ditt mobilnummer nedenfor. Appen sendes direkte til deg, helt kostnadsfritt.
Nedsatt hørsel?
Vi har selvfølgelig verktøy for å hjelpe deg som har nedsatt hørsel og trenger hjelp av kundesenteret vårt. Har du nedsatt hørsel og trenger vår hjelp, kan du varsle via appen vår som finnes til både Androidtelefoner og IOS (iPhone). I tillegg til vårt skandinavisk talende kundesenter, har vi også en unik app der hjelpen bare er et tastetrykk unna. I appen velger du DirektAssistans der vi lokaliserer deg via GPS-koordinater. På denne måten kan vi koordinere riktig hjelpeinnsats raskt og enkelt. Vi bekrefter oppdraget via SMS. Du kan også kommunisere tilbake til oss på kundesenteret via SMS. Vi vil selvfølgelig yte samme service til alle våre kunder, uansett forutsetninger.
GPS-posisjonering
I visse tilfeller kan det være nødvendig for Vikings kundesenter å posisjonere deg via mobiltelefon, dette er en funksjon som gjør det lettere for deg som kunde og for at vi skal kunne hjelpe deg så fort som mulig. Denne funksjonen er veldig smart hvis det er vanskelig for deg å forklare operatørene våre hvor du befinner seg når du trenger hjelp. Dersom du befinner deg i utlandet kan det være ekstra vanskelig å beskrive hvor man befinner seg. Da er funksjonen et veldig viktig redskap for oss, og en trygghet for deg. Vår GPS-posisjonering fungerer på følgende måte:
- Du får en SMS med en lenke som leder til en mobilapplikasjon
- Via appen godkjenner du at kundesenteret får ta del i dine GPS-koordinater
- Kundesenteret får da opp et kartbilde med din nøyaktige posisjon.
MERK! Tjenesten fungerer bare hvis du har en moderne mobiltelefon (smarttelefon) og internett er slått på. Stedtjenester må være aktive på mobiltelefonen din for at vi skal kunne posisjonere deg.